خانه / پنیر فرانسوی / روش ساخت پنیر فرانسوی

روش ساخت پنیر فرانسوی

آیا تا حالا شما پنیر فرانسوی خورده اید و مایل هستید که روش ساخت این نوع پنیر را بدانید و آن را برای خود تهیه کنید؟
یکی از مواد غذایی که در اروپا و به خصوص کشورهای جنوبی اروپا همچون فرانسه بسیار طرفدار دارد و این ماده غذایی تنوع های بسیار زیادی دارد همین پنیر است.
در کشور فرانسه در واقع مثل کشور ایران نیست که فقط از چند نوع پنیر بهره ببرند و این که از این چند نوع تنها یک و یا دو پنیر طرفدار بیشتری داشته باشند در واقع در آن کشور هر نوع پنیری برای خود طرفدار بی شماری دارند و هر کدام از آنها می توانند مزایای بسیار زیادی برای خود داشته باشد.

اما برای ساخت انواع پنیرهای گوناگون از یک روش ساده بهره می برند و آن این است که یک فرآیندی را انجام می دهند که شیر تبدیل به جامد شود و این ماده جامد تولید شده همان پنیر است اما مساله اصلی که وجود دارد این است که فرآیند مورد نظر چیست که شیر را تبدیل به جامد می کند و این شیر چگونه می تواند تغییر شکل دهد.
یکی از این فرآیندها خشک کردن شیر گویند یعنی این که آب شیر را به وسیله روش های گوناگونی می گیرند این روش می تواند به وسیله اصافه کردن ماده ای به شیر باشد که آب شیر را می خشکاند و سپس آن را تبدیل به پنیر فرانسوی می کند.

اما روش های دیگری نیز برای تولید و ساخت پنیر مرسوم است و این که ماده ای را به شیر می افزایند و ترکیب این ماده با شیر موجب می شود که پنیر به وجود می آید در واقع سوال اصلی که در اینجا مطرح می شود و جواب آن با توجه به مسائل بالایی که تشریح داده شد این است که پنیرهای مختلفی با استفاده از مواد گوناگونی که به شیر افزوده می شود به وجود می آید، هم چنین شیر به کار رفته برای ساخت پنیر نیز مهم است و از شیر هر حیوانی برای ساخت پنیر خامه ای  استفاده نمی کنند و همه می دانند که از شیر حیوانات اهلی استفاده می شود که استفاده از شیر حیوانات اهلی گوناگون سبب تغییراتی در پنیر ساخته شده در فرانسه می گردد.
پنیر فرانسوی یکی از پنیرهای مشهور در دنیاست و در کشور ما نیز چندین نوع از این پنیر یافت می شود برای داشتن انواع پنیرهای گوناگون شما عزیزان می توانید با شماره های زیر در ارتباط باشید.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
خلیلیان
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09143328443
شماره تلفن ثابت:04133308204
پست الکترونیکی: labanaradairy@gmail.com